Hoeveel water drinken en wanneer?

You are here

Water, Raphaël Claessens, Jungbrunnen en omgekeerde osmose

Zoals eerder al in een blog geschreven begint u best met zo’n 500 ml in de ochtend, na het opnemen van uw gewicht. De rest van de dag drinkt u best regelmatig een klein glaasje water. Drink echter geen water 30 minuten voor een maaltijd, tijdens de maaltijd zelf en 1,5 uur na de maaltijd. Water tijdens een maaltijd vermindert de effectiviteit van uw spijsvertering en de werking van de enzymen. Belangrijk dus om op bepaalde momenten water te drinken, zeker zo belangrijk om op bepaalde momenten géén water te drinken. En altijd belangrijk om voor zuiver en vitaal drinkwater te kiezen.

Water drinken en urinekleur

Het belangrijkste instrument om te bepalen of u voldoende water heeft gedronken is de kleur van uw urine.... Deze is best zoveel mogelijk blank of licht-geel. Is deze donkerder, dan heeft u te maken met een tekort aan water, of een zeker overgewicht. Meer water drinken is mijn advies. De kans is groot dat u nu ook gewicht gaat verliezen. Uw urine wordt nu lichter en u zult minder snel gedehydrateerd raken.

3% van je lichaamsgewicht

De richtlijn is dat u 300 mililiter per 10 kg lichaamsgewicht zou moeten drinken. Met andere woorden, weegt u 70 kg dan is 2,1 liter aangewezen, bij 100 kg is 3,0 liter aangewezen. 3% van uw lichaamsgewicht dus.

Kies steeds voor vitaliserend en zuiverend drinkwater. Het zuiverende zit hem in water met een lage droogrest en daarmee Jungbrunnen filterwater. Weliswaar heeft Spa een droogrest rond de 33, vitaliserend is Spa niet.

Voor een woordje uitleg bij u thuis ben ik steeds beschikbaar. Vrijblijvend. Contacteer mij of een van mijn collega's in Nederland of België.

DSC_9070-2_2.jpg

5/03/2019