Perfect storm: onze service, uw onderhoud

Raphaël Claessens

Ik schrijf dit bericht op een dag in de novembermaand van 2023 waarop België muurvast zit. Muurvast zitten hier wel meer zaken, maar vandaag is het andermaal het verkeer. Een “perfect storm” van wegenwerken, ongevallen, spoorstakingen en overvloedig tropische neerslag doen de stroom aan wagens hopeloos vastlopen. Om verdrietig van te worden. Ik ben gelukkig de dans ontsprongen, want er stond een dag buro-werk in de planning. Ik hoop dat u als lezer ook dergelijk geluk heeft gehad.

In alle eerlijkheid wil ik deze blog wijden aan de perfecte storm die ook bij ons regelmatig de boel stevig ontregeld.

Meer in het bijzonder bij het inplannen van onze techniekers als het gaat om het maken van afspraken allerlei: het installeren van systemen, de nazorg en het periodieke onderhoud verzorgen, het helpen verhuizen van een waterfilter en de interventies vanwege een acuut probleem dat dient te worden verholpen. Immers, ja, wij willen een duurzame relatie opbouwen met onze klanten op zodanige wijze dat de geplaatste waterfilters een maximaal aantal jaren meegaat. Liefst 10-tallen, jaren want -mits nazorg en onderhoud- dat potentieel heeft elke oplossing die ik wil bieden. Deze filosofie voegt nóg een ingrediënt toe aan de perfecte storm en dat zijn de nieuwe klanten die ons bedrijf stevig doen groeien.

Of het nu de Duitse Jungbrunnen betreft, de Solucalc installatie op de hoofdwaterleiding of de Unito ‘kranen-die-alles-kunnen’ betreft, we installeren ze graag én we willen er zijn voor de nazorg en service.

Het volgende:

Ons magazijn en de hoofdzetel bevindt zich aan de snelweg bij Mechelen en van hieruit zwermen onze techniekers iedere dag over het land en de landsgrenzen heen.

Vooraf heeft de afdeling planning/service een route samengesteld die ruimte biedt voor gegroepeerde afspraken, om toch niet onnodige kilometers te maken en files te voeden. Bijvoorbeeld een dag in groot Brugge, of een hele dag Antwerpen-stad.

Die planning is een helse klus en gebeurd met de grootste aandacht en zorgvuldigheid. Vaak loopt desondanks die planning in de soep door meer of minder “perfect storm”. En dit heeft een aantal redenen, waarvan de stroom van het verkeer de eerste hindernis is. Files in de volksmond. Niet zelden blijkt een afspraak vervolgens niet last minute te kunnen worden verzet, want ja, de techniekers proberen u op de hoogte te houden van die onverhoopte last minute wijzigingen. Ook niet zelden blijken klanten een afspraak vergeten en mag de technieker onverrichter zaken verder zijn schema vervolgen.

Voeg die krapte van het wegdek bij de krapte op de arbeidsmarkt en ja, als u neefjes of nichtjes heeft die zich zouden willen vervoegen bij ons groeiende onderhoudsteam, graag. Laat het ons weten, zonder gekheid. Wij kunnen meer -liefst- ervaren en snel inzetbare medewerkers gebruiken. Dan zouden we meer techniekers de baan op kunnen sturen.

Door deze samenloop wordt het ons niet gemakkelijk gemaakt het periodieke onderhoud in te plannen. Ook omdat we onze klanten vaak niet telefonisch kunnen bereiken en de daarop verzonden mail niet in de juiste mailbox terecht komt of zelfs ongelezen in een spam-box verdwijnt. Geloof me, we doen er alles aan om u te bereiken.

Vandaar dat ik u het volgende wil vragen & ja, hiermee veranderen wij onze werkwijze inderdaad. En dit geldt met vooral voor de Jungbrunnen, waar met name de energetische module(s) een jaarlijks onderhoud nodig hebben om die werking te kunnen blijven doen.

En zo brengen ze blijvend gezondheid en vitaliteit in uw huishouden.

Ik zou u willen vragen zélf ook de termijn te bewaken waarop uw filterset dient te worden vervangen. Het kan zijn dat u door onze afdeling planning wordt benaderd, het kan ook zijn dat er radiostilte is.

En bij ogenschijnlijke radiostilte vraag ik u om in gang te schieten: stuur svp een mailtje naar mij via .

Uw mailtje zal de basis vormen om u te contacteren, dus bij voorkeur graag een GSM# vermelden waarop u bent te bereiken. Onze ervaring leert dat het gezamenlijk bekijken van agenda’s best interactief aan een telefoon gebeurd. Geen heen-en-weer gemail, werkt niet!

De afdeling planning zal u contacteren en mocht dit binnen een termijn van 5 werkdagen onverhoopt toch niet gebeuren, geef mij svp opnieuw een seintje. Ik wil er alles aan doen dat uw waterfilter maximaal tot zijn recht komt en dat vele, vele jaren.

Mocht u bij dit lezen de JA voelen dat uw Jungbrunnen inderdaad toe is aan onderhoud, klik dan HIER en u kunt in uw mailprogramma uw contactgegevens doorspelen.

En ja, onze afdeling planning heeft natuurlijk ook een eigen telefoonnummer: 02 – 8910027, waar Carl en/of Céline u te woord zullen staan. Echter, het blijkt beter te werken als zij vooral inkomende gemaild worden en uitgaand kunnen bellen. Mogen wij rekenen op uw begrip?

En zo leefden ze nog lang en gelukkig, zowel de waterfilters als de gebruikers, onze dierbare klanten… Zegge het voort!

Gezond Jungbrunnen water voor het hele gezin door de fabrikant BestWater uit Berlijn

Gerelateerde artikelen

Start to Drink
Blog

Start-to-Drink

Start to Drink, want Drink je wel genoeg? Water, welteverstaan! Nooit dorst? Je bent geen waterdrinker? Dan hoor je bij de 50% van de West-Europeanen

Read More »
After Sales en Onderhoud
Blog

Onderhoud en nazorg

NAZORG & ONDERHOUD Inderdaad, met onderstaande berichtjes val ik mogelijk in herhaling, ja ik weet het. Ze zijn echter te belangrijk om toch niet nogmaals

Read More »